Evo odgovora na često pitanje – što ti zapravo radiš?
Radim na tekstu prije objavljivanja, brusim ga, dotjerujem, ciljam diskurs prema krajnjim korisnicima…
Osim jezičnog uređivanja, brinem o stilskoj kompoziciji, predlažem naslov, kreiram opremanje knjige predgovorima i komentarima, biram i surađujem s recenzentima, surađujem s grafičkom dizajnericom, često osmišljavam i marketinški pristup publici. Gotovo uvijek, uz urednički posao, odradim i lektorski dio.
Od “sirovog” teksta zajedno s autorom stvaram završnu cjelinu.
Urednici stoje i iza autora i iza teksta, poznaju svaku pojedinost teksta, neke rečenice preobrnu nebrojeno puta dok ne „sjednu“, dok ne budu točno kakve trebaju biti.
Uređujući tekst, urednik razmišlja i o autorskom izričaju i o ciljanoj publici jer važno je što publika treba od tog teksta koji se upravo krčka, a važno je i što autor treba od publike. Urednik uvijek postoji kao tihi stup i stoji negdje na sredini, negdje na pola puta između teksta i objavljene knjige, između autora i čitatelja.
Urednički je posao važan, a najčešće je nevidljiv.
Uredniku je primarna kvaliteta sadržaja, a do nje se dolazi otvorenom komunikacijom s autorom, uvažavanjem ideje i rukopisa, filigranskim radom na tekstu. Važno je imati razvijen osjećaj za jezik, stil i strukturu, ali i znati pretpostaviti želje ciljane publike.
KOJE VJEŠTINE IMAJU DOBRI UREDNICI?
➖odlično poznavanje pravopisa i gramatike
➖lekturu i korekturu „u malom prstu“
➖vještine upravljanja projektima (svaka je knjiga projekt)
➖razumijevanje trendova u medijima radi usmjeravanja ka promociji i distribuciji knjige
KOJE OSOBINE IMAJU DOBRI UREDNICI?
➖komunikacijske vještine su im jako važne i visokorazvijene
➖njeguju osjećaj za pojedinosti
➖strpljivi su i razumiju osobitosti autora
➖znaju planirati i imaju dobre organizacijske vještine
Onda, TREBAŠ LI UREDNICU SVOJEG AUTORSKOG DJELA?
Najnoviji komentari