Evo odgovora na često pitanje – što ti zapravo radiš?

Radim na tekstu prije objavljivanja, brusim ga, dotjerujem, ciljam diskurs prema krajnjim korisnicima…

Osim jezičnog uređivanja, brinem o stilskoj kompoziciji, predlažem naslov, kreiram opremanje knjige predgovorima i komentarima, biram i surađujem s recenzentima, surađujem s grafičkom dizajnericom, često osmišljavam i marketinški pristup publici. Gotovo uvijek, uz urednički posao, odradim i lektorski dio.

Od “sirovog” teksta zajedno s autorom stvaram završnu cjelinu.

Urednici stoje i iza autora i iza teksta, poznaju svaku pojedinost teksta, neke rečenice preobrnu nebrojeno puta dok ne „sjednu“, dok ne budu točno kakve trebaju biti.

Uređujući tekst, urednik razmišlja i o autorskom izričaju i o ciljanoj publici jer važno je što publika treba od tog teksta koji se upravo krčka, a važno je i što autor treba od publike. Urednik uvijek postoji kao tihi stup i stoji negdje na sredini, negdje na pola puta između teksta i objavljene knjige, između autora i čitatelja.

Urednički je posao važan, a najčešće je nevidljiv.

Uredniku je primarna kvaliteta sadržaja, a do nje se dolazi otvorenom komunikacijom s autorom, uvažavanjem ideje i rukopisa, filigranskim radom na tekstu. Važno je imati razvijen osjećaj za jezik, stil i strukturu, ali i znati pretpostaviti želje ciljane publike.

KOJE VJEŠTINE IMAJU DOBRI UREDNICI?

➖odlično poznavanje pravopisa i gramatike

➖lekturu i korekturu „u malom prstu“

➖vještine upravljanja projektima (svaka je knjiga projekt)

➖razumijevanje trendova u medijima radi usmjeravanja ka promociji i distribuciji knjige

KOJE OSOBINE IMAJU DOBRI UREDNICI?

➖komunikacijske vještine su im jako važne i visokorazvijene

➖njeguju osjećaj za pojedinosti

➖strpljivi su i razumiju osobitosti autora

➖znaju planirati i imaju dobre organizacijske vještine

Onda, TREBAŠ LI UREDNICU SVOJEG AUTORSKOG DJELA?

Da! Javi mi se s povjerenjem.